SERVICIILE DE SECURITATE ȘI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ
SERVICII PRIVIND ACTIVITĂŢILE DE PREVENIRE ŞI PROTECŢIE ÎN DOMENIUL SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ CE VOR FI PRESTATE SUNT:
1 Identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca şi mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;
2.Elaborarea, îndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
3.Elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru, şi difuzarea acestora în întreprindere şi/sau unitate numai după ce au fost aprobate de către angajator;
4.Propunerea atribuţiilor şi raspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
5.Verificarea însuşirii de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa postului;
6.Întocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca;
7.Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, în scris, a periodicităţii instruirii adecvate pentru fiecare loc de muncă în instrucţiunile proprii, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea însuşirii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
8.Elaborarea programului de instruire-testare la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii;
9.Asigurarea întocmirii planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şi asigurarea ca toţi lucrătorii sa fie instruiti pentru aplicarea lui;
10.Evidenta zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 101-107;
11.Stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate şi sănătate în munca, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de munca;
12.Evidenta meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifica, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
13.Evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare;
14.Evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
15.Monitorizarea functionarii sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsura şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de munca;
16.Verificarea stării de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum şi a sistemelor de siguranta;
17.Efectuarea controalelor interne la locurile de muncă, cu informarea, în scris, a angajatorului asupra deficienţelor constatate şi asupra măsurilor propuse pentru remedierea acestora;
18.Întocmirea rapoartelor şi/sau a listelor prevăzute de hotărârile Guvernului emise în temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibratii, zgomot şi santiere temporare şi mobile;
19.Evidenta echipamentelor de munca şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, incercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de munca;
20.Identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din întreprindere şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de munca;
21.Urmărirea întreţinerii, manipulării şi depozitarii adecvate a echipamentelor individuale de protecţie şi a înlocuirii lor la termenele stabilite, precum şi în celelalte situaţii prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.048/2006;
22.Participarea la cercetarea evenimentelor conform competentelor prevăzute la art. 108-177;
23.Întocmirea evidentelor conform competentelor prevăzute la art. 108-177;
24.Elaborarea rapoartelor privind accidentele de munca suferite de lucrătorii din întreprindere şi/sau unitate, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. D) din lege;
25.Urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
26.Colaborarea cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, serviciile externe de prevenire şi protecţie, medicul de medicina muncii, în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
27.Colaborarea cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori isi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca;
28.Urmărirea actualizării planului de protecţie şi prevenire;
29.Propunerea de sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii obligaţiilor şi atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
30.Propunerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în munca la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
31.Întocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfăşurarea acestor activităţi.
32.Evidenţa echipamentelor, zonarea corespunzătoare, asigurarea/urmărirea ca verificările şi/sau încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate la timp şi de către persoane competente ori alte activităţi necesare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive;
33.Alte activităţi necesare/specifice asigurării securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă prevazute de legislatie a fi desfasurate de serviciile externe.
SERVICIILE DE PREVENIRE ȘI STINGERE A INCENDIILOR
SERVICII PRIVIND ACTIVITĂŢI DE PREVENIRE ŞI PROTECŢIE ÎN DOMENIUL APARARII IMPOTRIVA INCENDIILOR CE VOR FI PRESTATE SUNT:
1.Elaborarea actelor de autoritate:
a)Dispozitie privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;
b)Dispozitie privind reglementarea lucrului cu foc deschis;
c)Dispozitie privind reglementarea fumatului;
d)Dispozitie privind organizarea instruirii personalului;
e)Dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, conform legii;
f)Masuri speciale de aparare impotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase;
g)Propunerea de clauze la contracte/conventii,cuprinzand raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile/antrepriza(la solicitarea in scris a beneficiarului);
h)Elaborarea instructiunilor de aparare impotriva incendiilor si stabilirea atributiilor salariatilor la locurile de munca;
2.Instruirea salariatiilor in domeniul situatiilor de urgenta (aparare impotriva incendiilor,protectie civila);
3.Participarea la elaborarea si aplicarea conceptiei de aparare impotriva incendiilor la nivelul operatorului economic;
4.Controlul aplicarii normelor de aparare impotriva incendiilor in domeniul specific;
5.Propunerea de dotare cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;
6.Indrumarea si controlul activitatii de aparare impotriva incendiilor;
7.Intocmirea raportului de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor prezentarea acestuia conducerii;
8.Instruirea, pregatirea si verificarea anuala a lucratorilor in domeniul situatiilor de urgenta;
9.Intocmirea planului de evacuare;
10.Intocmirea necesarului de formulare tipizate(fisele de instruire,planuri de evacuare, etc);
- Intocmirea fisei Obiectivului;
12.Asistenţă pentru organizarea apararii impotriva incendiilor la locurile de munca.